Online Marketing
Hoe breng je jezelf of je merk nou het beste onder de aandacht bij je doelgroep? Ik adviseer en begeleid je met het neerzetten van een IJzersterke Online Marketing strategie: hoe communiceren we? Hoe steken we social media in? Welke kanalen gebruiken we, hoe gebruiken we die kanalen, welke campagnes zetten we op? Door onze krachten te bundelen ben jij Online succesvol op o.a. social media en worden je potentiële klanten, ware ambassadeurs van jou of jouw merk.
“Transparency may be the most disruptive and far-reaching innovation to come out of social media.”
– Paul Gillin
Wat je kunt verwachten
Vanuit een (reeds ontwikkelde) klantpropositie laat je mij kennis maken met jouw visie, doelen en wensen. Vervolgens vertalen we deze propositie samen naar een effectieve Online strategie. Hierop voortbordurend bedenken we campagnes & uitingen en voeren we deze uit. Er wordt dan ook regelmatig geschakeld tussen strategie, concept en concrete stappen.
Wat je eraan hebt
Door actief na te denken over: “wat is mijn toegevoegde waarde?”, “waarom doe ik dit?” en vooral: “voor wie doe ik dit?” leer je je eigen product of dienst doorgronden en leer je je klanten kennen. Het realiseren van een digitale content strategie en doorvertaling in tactics en dagelijkse operationele plannen is de beginstap om van een klant een actieve ambassadeur (een ‘fan’ van je merk) te maken.

Wat je kunt verwachten
Vanuit een (reeds ontwikkelde) klantpropositie laat je mij kennis maken met jouw visie, doelen en wensen. Vervolgens vertalen we deze propositie samen naar een effectieve Online strategie. Hierop voortbordurend bedenken we campagnes & uitingen en voeren we deze uit. Er wordt dan ook regelmatig geschakeld tussen strategie, concept en concrete stappen.

Wat je eraan hebt
Door actief na te denken over: “wat is mijn toegevoegde waarde?”, “waarom doe ik dit?” en vooral: “voor wie doe ik dit?” leer je je eigen product of dienst doorgronden en leer je je klanten kennen. Het realiseren van een digitale content strategie en doorvertaling in tactics en dagelijkse operationele plannen is de beginstap om van een klant een actieve ambassadeur (een ‘fan’ van je merk) te maken.
Vloggen voor bedrijven
Iets voor onze organisatie?
Het blijft altijd afhankelijk van het doel en de doelgroep of bedrijfsvlogs een goed middel zijn binnen je organisatie. Daarom zijn een gedegen Online Marketing strategie en een goed onderzochte klantpropositie belangrijke onderdelen om duidelijk te hebben, alvorens een beslissing te kunnen maken.
Voor de ene organisatie werkt een bedrijfsvideo waarin de diensten uitgelegd worden beter, terwijl voor een andere organisatie het beter zal werken om een maandelijkse vlog te publiceren waarbij in ieder aflevering een andere afdeling binnen de organisatie gevolgd wordt (“een dag in het leven van”).
En dat is nou precies waar Video Consultancy, als onderdeel van een Online Marketing strategie, om de hoek komt kijken: samen opzoek naar wat voor jou en/of jouw organisatie het beste werkt.
Iets voor onze organisatie!
Mocht blijken dat bedrijfsvlogs bijdragen aan de merkbeleving van jouw klanten, dan is de volgende stap: wat wordt er dan gefilmd? Dat kan van alles zijn! Om wat voorbeelden te geven:
Een dag in het leven van
Merk je dat er weinig waardering voor elkaars werk is? Wat doet de afdeling procurement eigenlijk? Zitten ze bij communicatie de hele dag te Facebooken? Vlogseries met als thema ‘een dag in het leven van’ blijken bij te dragen aan de waardering voor collega’s door een kijkje in elkaars keuken te krijgen.
Dit is ons DNA
Onwijs trots op de bedrijfscultuur? Hebben jullie hele toffe vergaderruimtes? Sluiten jullie iedere week af met een high-five pingpongborrel? Kortom: wil je laten zien hoe het nou echt is om te werken binnen jouw bedrijf? Dan zijn vlogs met het thema ‘dit is ons DNA’ een goede manier om een buitenstaander (lees: potentiële klant, maar ook: potentiële nieuwe collega) te laten zien hoe het werken bij jullie eraan toe gaat.
Video-nieuwsbrief
Heb je regelmatig iets te delen maar wordt het intranet nauwelijks gelezen? Zoek je een toffere manier om je collega’s te bereiken? Dan is een vlogserie met het thema ‘video-nieuwsbrief’ wellicht een goede invulling: een presentator gaat regelmatig langs bij het managementteam voor eventuele nieuwtjes, of vlogt bijvoorbeeld over een recent project om de belanghebbenden op de hoogte te houden hieromtrent.